Yhteismarkkinointi

Palveluni kohdistuvat:

Yritysidea, Aloittava yritys, Kasvu/uudistuminen

Seppo Weckman

Keskity osaamiseen – yhteismarkkinoinnilla

Olen tehnyt yli 40 vuotta ICT-ratkaisuja asiakkaille. Niistä lähes 30 vuotta Nokia-Datalla ja Fujitsulla.  Asiakkaina oli vain suuria yrityksiä. Kuitenkin niiltä vuosilta on paljon annettavaa myös pienillekin yrityksille. Jo 80-luvulla teimme automaatiota ja integraatioita eri järjestelmien välille. 90-luvulla ja sen jälkeen keskityin yhteistyöohjelmisto-ratkaisuihin. Oma termi niille oli ’tapahtumien ja asioiden hallintajärjestelmä’. Nykyään puhutaan digitalisaatiosta. Tiedän hyvin miksi palveluita ja ratkaisuja ostettiin juuri ”meiltä”. Ostaminen on usein unohdettu asia pienissä ja keskisuurissakin yrityksissä. Siksi lähdin n. 15 vuotta sitten yrittäjäksi luomaan yhteismarkkinointi-formaattia. Onnistuneen ostamisen edellytys on tieto mitä markkinoilla on ostettavissa. Siksi tavoitteena oli luoda teille, jotka haluatte keskittyä tuottavaan tekemiseen, yhteismarkkinointialusta. Osa yhteismarkkinointimallista on lähtöisin lapsuudesta asti. Isoisäni oli K-kauppias ja äitini on kertonut kuinka hänen isänsä haali kauppiaita yhteen. Keskusteluissa kerrottiin mitä tuotteita asiakkaat ostivat – ei koskaan mitä heille myytiin. Sen sijaan mietittiin mitä tuotteita myyntiin pitää ottaa ja kuinka paljon niitä tullaan ostamaan. Myyntityö ja sen osaaminen on kuitenkin tärkeää. Myyjän tehtävä on tarjota ostajalle parhaiten sopiva tuote tai palvelu. Yhteismarkkinointi on tehokas keino saada ostaja ja myyjä kohtaamaan niin, että molemmat ovat tyytyväisiä ostopäätökseen. Yhteismarkkinointi tulee korostumaan, koska tietotulvasta on pakko erottautua. Yhdessä se on tehokasta ja kannattavaa. Se on ikään kuin markkinoinnin vakuutustoimintaa. Hyvän ammattimaisen markkinointisisällön tarve on yhä tärkeämpää.  Sisällön yhteishankinta on oleellinen osa yhteismarkkinointia. Markkinoinnilla kerrotaan faktoin ja mielikuvin, mitä on ostettavissa. Myyjä auttaa asiakasta ostamaan sopivimman tuotteen tai palvelun.

Käytä hyödyksesi veloitukseton palveluni

Kuukauden ajaksi yhteismarkkinointialusta

Palvelun kuvaus

Haluan tarjota teille jotain konkreettista. Tarjoukseen kuluu yhteismarkkinointialustan perusversio kuukauden kampanjalle. Myös opastus ja neuvonta on maksutonta. Tämä pitää nähdä ja kokea. Etäyhteyteen tarvitaan vain soitto ja selain.
Tarjoukseen kuluu myös ensimmäiset poiminnat yhteismarkkinointiin osallistujien kotisivuilta. Siihen ei kuulu uuden sisällön luontia. Tarjous koskee uutta yhteismarkkinointipalvelun jäsentä.

Varaa aika

Ota yhteyttä seppo.weckman@formlek.fi tai soita 050 5549 149.
Jos olet selaimen äärellä, voimme siirtyä etäesitykseen.

Muut palveluni

Avainsanat

Yhteismarkkinointi, markkinointi, osto, ostaminen, myynti, mainos