Kuule ja näe mitä ja mikä brändi on sekä miten sitä voidaan kehittää. Webinaarissa käydään läpi Brändin kirkastus -työkalun kolme osiota: brändin ytimen kiteytys, brändin muotoilu ja brändin jalkautus.
25.8.2023 klo 9-10 Mikroyrityksen brändinrakentamisen perusteet -webinaari (Maksuton)
Webinaari pidetään etäyhteydellä, joten voit osallistua sijainnista riippumatta.
Webinaarin hyöty
- Yrittäjälle: tietoa ja vinkkejä brändin kehittämiseksi.
- Asiantuntijalle: tunnettuuden ja liiketoiminnan kehittäminen sekä verkostoituminen
Webinaarin sisältö
Webinaarissa käydään läpi brändi-käsitettä sekä tutustutaan Brändin kirkastus -työkaluun pienyrityksen näkökulmasta. Työkalun ensimmäisessä osiossa määritellään peruspilaristo: yrityksen tarkoitus, visio, missio, strategia, arvot, asiakkaat, kilpailijat, asemointi ja lupaus. Toisessa osiossa brändi muotoillaan: kirjoitetaan tarina ja hissipuhe sekä muotoillaan yritysilme vastaamaan asemointia. Kolmannessa vaiheessa brändi jalkautetaan keskeisiin kohtaamispisteisiin muotoilemalla ne siten, että jokainen kertoo samaa tarinaa ja rakentavat samaa mielikuvaa yrityksestä.
BusinessRakentamon asiantuntija
BusinessRakentamon asiantuntija Pekka Ruokolaisella on yli 40-vuoden kokemus mainonnan ja markkinoinnin suunnittelusta. Ensimmäiset 30 vuotta urallaan hän toimi suunnittelijana eri mainostoimistoissa. Vuonna 2013 hän perusti Happy Branding Companyn, joka erikoistui PK-yritysten brändien kehittämiseen brändin kirkastus -työkalulla. Hän kirjoitti vuonna 2020 Brändikäsikirjan (Kauppakamari), josta on otettu jo toinen painos. Strategiatyön lisäksi Ruokolainen suunnittelee yritysilmeitä sekä sisältöjä eri välineisiin ja auttaa asiakkaitaan laidasta laitaan markkinointitoimenpiteissä pakkaussuunnittelusta nettisivuihin, logoista mainontaan. Mainonnansuunnittelijana hänet on palkittu mm. Vuoden Huipuissa, New Yorkin ja Montreaun festivaaleissa.